Sajak Merapu : Akan Pergi

Semua akan pergi

Semua akan pergi
Sakit di hati
Yang tertinggal hanya menanti
Jika juga akan dibuli

Sakit di hati
Bagaimana jiwa kita
Nak telan ini semua
Dicarik dikoyak ikut suka

Bagaimana jiwa kita
Jika sesal tak mengubah apa
Jika sesal bukan punca
Jika sesal dah jadi segalanya

Jika sesal tak mengubah apa
Jadi apa guna kalian bertahan
Pergilah mencari kehidupan
Mungkin bukan di rezeki kalian

Jadi apa guna kalian bertahan
Sakit di hati kalian pedih juga kami
Sendu tawa tak lagi harmoni
Mungkin dulu kita tak serasi
Tapi kini kita akan jauh di sisi

Sakit di hati kalian pedih juga kami
Mana sahabat aku mana sahabat aku
Dikerat perasaan tanpa kerelaan
Dikerat perasaan tanpa ada yang sayang

Mana sahabat aku mana sahabat aku
Nun di sana jauh menggapai
Yang mungkin itu impian mereka
Aku yang tertinggal menghadap sendiri
Jiwa kelam serabut dipaksa telan

Nun di sana jauh menggapai
Rezeki kalian mungkin di sana
Bukan lagi di sini di kotornya bumi
Pergilah kalian jangan tinggal perasaan
Tapi tolong tinggalkan tali hubungan

Tolong, tinggalkan tali hubungan
Tolong, tinggalkan tali hubungan

Aku sayang kalian. Pergi kalian mesti dengan semangat juang. Jangan pandang belakang. Tapi dongak lah ke hadapan. Jika aku di tempat kalian, mungkin aku dah tersungkur di tengah jalan.

Tolong, tinggalkan tali hubungan.

*Bakal kehilangan rakan sekerja. Pasrah. Allah.

Comments