Bila dah 35 tahun

Assalamualaikum wbt.

Aku belum masuk 35. Lagi 4 tahun.

Aku dah letak satu impian yang mana impian tu mesti aku selesaikan sebelum umur aku 35.



Impian pertama. Aku nak ada 4 orang anak bila umur aku dah 35. Aku nak anak ramai tapi aku taknak berderet deret. Sulung aku lahir 2013, adik 2016. Jadi aku mengharapkan 2018 dan 2020 aku mengandung dan bersalin la.  

Cukup 4 orang anak, tutup buku. Umur 40 anak semua dah besar. InsyaAllah. 

Impian kedua. Aku nak clearkan bahagian kanan dalam slip gaji aku. Aku dah taknak hutang hutang lagi. Aku taknak hidup kaya lagi 4 tahun, tapi aku nak hidup senang. Bukan la sekarang hidup susah, tapi tak tenang wei lagi hutang melambak lambak. Hutang rumah, kereta, pinjaman peribadi. 

Hidup senang ni maksud aku bangun pagi tak fikir hutang, sebelum tidur tak fikir hutang. Biar bangun pagi hati lapang je.

Tapi nak selesaikan hutang lagi 4 tahun, aku kena siap siaga bermula sekarang. Tapi sehingga hari ni, aku masih takde idea nak buat apa. Fikir nak bisnes tapi aku masih confuse nak start bisnes apa. 

Aku kena start bisnes, slow slow bayar hutang, slow slow buat long term saving, slow slow saving untuk holiday.

Moga Allah mudahkan urusan aku dan suami, mudahkan perjalanan kami dan mudahkan rezeki kami. Amin amin amin. 

Lagi 4 tahun. InsyaAllah.

Wallahualam.

Comments