Sebelum Aku Lupa : Tuan Iqbal Akif Dah 10 Bulan


Assalamualaikum wbt.

*Selamat Hari Lahir Abah yang ke 54 tahun. Angah sayang abah. Sangat-sangat*

Yeah. Entri pasal anak lagi.

Aku dah lupa bagaimana perjalanan aku masa ambil result UPSR. Aku dah lupa masa bila aku isi borang masuk sekolah teknik. Aku dah lupa nama cikgu kelas aku masa tingkatan 4. Aku dah lupa apa yang aku buat sepanjang aku extend semester di poli. Aku dah lupa yang aku pernah masuk choral speaking sehingga orang lain yang ingatkan aku. 

Sebelum aku lupa lagi, baik aku simpan kenangan dan semua kisah dalam blog. Supaya aku tak hilang rasa bahagia dalam hidup. 

Syukur alhamdulillah, Tuan Iqbal Akif dah masuk 10 bulan.

Makan banyak, susu banyak, main banyak, nangis banyak, perangai pun banyak.

Tapi ibu tak kisah langsung. Sebab tu yang akan jadikan awak manusia akan datang. Iqbal Akif baby yang senang dijaga. Tak biasa dengan orang, dia akan nangis. Tu normal. Dan bagus sebenarnya sebab dia takut dengan strangers. 

Sekarang Iqbal Akif membesar dengan susu formula Anmum step 2 sepenuhnya dan makan bubur yang aku masak hari-hari tanpa jemu. Lepas ni aku buat entri pasal resipi baby food plak, insyaAllah.

Throwback Tuan Iqbal Akif from oven ~

Fresh from oven. 2.5kg. Sejam lepas keluar dari perut aku

Hari kedua tengok dunia. Hari pertama tidur dengan ibu lepas tidur NICU.

Iqbal Akif 30 hari. Kecik tuik je.

45 hari. Ibu bawak jalan2 kenal dunia. Kejam betul ibu kau nak.

Dah mula naik badan. 

Nak masuk 2 bulan. Membulat.
Ngam-ngam 2 bulan. Ayah cukur rambut. Ketak-ketak lengan.
Body builder tengah tidur. 2 bulan.
3 bulan. Ibu dah masuk kerja. Dah kena duduk taska. Dah kena duduk jauh dengan ayah.
4 bulan. Yeahh ayah dan ibu bawak pergi Cameron.

5 bulan. Kena pakai baby bib sebab air liur tak ada filter. 

6 bulan. Iqbal Akif dah start makan puri. Masa ni baru pandai meniarap.
7 bulan. U grow so fast dear. Boleh merangkak dan duduk sekaligus. Layan meniarap 2 minggu je terus merangkak.
Nak masuk 8 bulan. Dah tawaf sambil mop satu rumah.
8 bulan. Dah pandai duduk kerusi baby sambil order roti nan cheese dekat Ar Robah.
9 bulan. Dah boleh memanjat, gigi dah tumbuh 2 batang. Oh ye, dah pandai kemas rumah. Dah kurus skit. Asik kemas rumah je kan. Memang la.
Bukti saya tolong ibu kemas rumah. Anyway, thanks dear.
Ok dah big boy bila dah pandai main kat taman. He is 10 months. 

Ok hadiah ibu dan ayah sebab dah 10 bulan, kereta sepok okeh.

Moga Tuan Iqbal Akif Tuan Mohd Fadli akan jadi anak yang baik, solehah, hormat ibu ayah. Amin.

Comments