Mimpi

google picture


Beberapa hari lepas aku mimpi dasyat. 

Bagi aku dasyat. Sebab aku masih ingat sampai sekarang bait bait perjalanan mimpi tu. Kalau orang lain rasa tak dasyat, masalah korang la tu. 

aku mimpi waktu tu petang macam around 6.30 petang sebab matahari dah start nak jatuh. in real, rumah aku memang menghadap matahari bila nak terbenam sebab belakang rumah aku adalah pantai. kira selalu dapat view cantik la. sebab tu dalam handphone aku banyak gambar capture sunset. 

mimpi tu aku macam lepak 2 3 orang geng mak mak termasuk kakak ipar aku (tetiba) dekat tepi rumah aku. aku agak tengah membawang la kot. sambil tu ada 2 3 orang tengah main drone dekat seberang jalan depan rumah aku. kami macam sakan duk melayan tengok drone tu naik ke langit. 

tetiba aku terpandang dekat langit belah kanan aku, ada awan hitam bapak besar duk berarak datang ke arah kami. memang besar la awan tu dan memang hitam sangat sangat. aku tegur eh tu apa tu?

ada yang jawab awan nak hujan tu. lepas tu sambung sembang.

tapi aku macam tak selesa. aku perhati lama awan tu sebab macam ada yang tak kena. 

Subhanallah. rupanya bukan awan. rupanya segerombolan asap tengah datang menuju pada kami dan asap tu datang dari lava yang macam keluar dari gunung berapi tu. lava tu memang banyak gila dan asap memang tebal sampai penuh satu langit.

masa tu masing-masing tengah selamatkan diri termasuk aku. aku dan kakak ipar aku berusaha panjat atap rumah. tak tau panjat lagu mana tetiba dah sampai atap.

tetiba aku teringat, Ya Allah. Iqmal Arsyad tengah tidur dalam bilik. aku cuba untuk turun semula.

dan mimpi aku sampai di situ je. 

masa aku terkejut dari mimpi tu memang aku tercungap cungap. aku tenung muka Iqmal Arsyad lama lama sampai aku tertidur balik. takutnya aku, Allah SWT je yang tahu. 

kenapa lah aku yang dapat gambaran tu. Allah SWT nak bagi peringatan tu.

aku tak dapat nak fikir macam mana kalau gambaran tu betul betul akan berlaku. takde tempat yang selamat sebab lava tu datang macam ombak dan banyak. 

selamatkan kami dan anak anak kami Ya Allah. mati itu pasti. 

Comments